מזגן נוזל

מוצגות 7 תגובות – 1 עד 7 (מתוך 7 סה״כ)
  • תגובות
  • #52334
    מזגן נוזל

    שלום רב, יש לי מזגן עילי בדירה (מזגן תדיראן בן 12).

    בשנה שעברה הדירה עברה שיפוץ יסודי, ומאז עם בוא הלחות של הקיץ (אמצע יוני) המזגן נוזל לתוך הדירה – בלילה אחד מצטברים מעל 5 ליטרים של מים (אני אוספת בגיגיות). המזגן לא נוזל כל הזמן, אבל כשהוא כן נוזל זה יכול להיות בטפטוף איטי, טפטוף מהיר או זרם חזק מכל מקום במזגן – רוב הזמן בשתיים או שלוש נקודות בו זמנית.

    טכנאי המזגנים כל פעם מגיע, מתעסק עם הניקוז בקיר, בודק גז, מנסה להטות את המזגן (לא כל כך בהצלחה) והבעיה נפתרת ליומיים, או שבועיים, או אפילו חודש וחצי. הטכנאי אפילו פירק את המזגן לגמרי וניקה אותו ופתח "סתימה" בצינור הניקוז המרכזי (שלא בטוח שהיתה קיימת). את ריטואל ה"תיקון" הזה עברתי כבר לפחות 5 פעמים. כיוון שמדובר בדירה שכורה, אני לא יכולה לבחור בעצמי את הטכנאי.

    אני בתחושה שהטכנאי לא בכיוון של לפתור את הבעיה – הוא מתעקש שהבעיה בניקוז המרכזי שבקיר. יש עצה?

    תודה

    #52336
    מזגן נוזל ו אפרת אפרת

    אם זה קרהה  אחרי השיפוץ אני הייתי מחפש קשר בין הדברים

    #52338
    קיר או מזגן

    אם יש לך גישה, בשלב ראשון כדאי אולי להוציא את צינור ניקוז המזגן מהנקודה שבקיר, ולתעל אותו לתוך מיכל/דלי.
    אם הכל יורד לדלי והמזגן אינו נוזל יותר, אז ייתכן באמת שהבעיה בניקוז הקיר.
    אם המזגן עדיין נוזל, ברור שהבעייה שם ולא בקיר.
    אם החשוד הוא ניקוז הקיר, ייתכן באמת שיש שם סתימה, וצריך לנסות ולפתוח אותה כמו שאינסטלטורים עושים. ניתן גם לנסות ולהזרים עם צינור או בבקבוקים מים לתוך צינור הניקוז שבקיר ולראות אם המים גולשים החוצה (סתימה!). סביר שהצינור מתחבר לאיזושהיא נקודת ביקורת בבית (במטבח/שירותים/אמבטיה סמוכים) וניתן לבדוק ששם אין סתימה. הייתי חושד שהשיפוצניקים שטפו את הרצפה מפסולת השיפוץ לתוך נקודת הביקורת וגרמו לסתימה.

    #52340
    קיר או מזגן

    תודה על התשובה המהירה.

    הניקוז בקיר מתחבר לניקוז ביחידת דיור נוספת ויוצא מחוץ לבניין – הטכנאי מזג כמה ליטרים לתוך הצינור ולא היתה הצפה, כך שאני מסיקה שלא ייתכן שזאת הבעיה. גם לא סביר שבמשך כמה ימים הניקוז תקין ואז כל פעם נסתם מחדש – הרי אחרי כל ביקור טכנאי יש "תקופת חסד" שבה המזגן לא נוזל (אולי רק מטפטף מעט), עד שהוא חוזר לסורו. ייתכן שתקופת החסד הזו קשורה לזה שהוא מטה אותו מעט, אבל ההטיה לא מחזיקה מעמד.

    הטכנאי אכן הציע לנקז לדלי, אבל עד שהוא יגיע אולי בכלל המזגן יפסיק לנזול (הוא מפסיק לנזול בסוף ספטמבר כאשר הלחות בחוץ יורדת), וגם כאמור ממילא אחרי כל ביקור המזגן לא נוזל. יש סיכוי גבוה שלא אוכל לאתר את הבעיה עד הקיץ הבא (ובינתיים הקיר כולו הרוס לגמרי מהנזילות ובעל הבית לא רוצה לשפץ עד שנפתרת הבעיה – ובצדק)…

    אשאל אחרת – נניח שהבעיה אינה בניקוז בקיר – האם ייתכן שהבעיה בניקוז במזגן עצמו, או שמדובר בבעיה אחרת לגמרי? ואם הבעיה בניקוז במזגן עצמו – האם זה פתיר בקלות ובזול? האם כדאי לשקול להחליף מזגן?

    #52342
    קיר או מזגן ו אפרת אפרת

    א. ניקוז לדלי יתן אינדיקציה מיידית האם הבעיה בקיר או במזגן 
    ב. יתן לקיר מנוחה מכמויות המים שהוא סופג
    אחרי שהמזגן עובד כמה ימים ניתן להחליט איך להתקדם
    ברוב המקרים נזילת מים היא לא עילה להחלפת מזגן

    #52344
    קיר או מזגן

    תודה רבה.

    לגבי השיפוץ אני רוצה להוסיף: אני בטוחה שזה קשור לשיפוץ מפני שזה לא קרה לפני כן (ב-10 השנים שגרתי בדירה לפני השיפוץ היו מספר פעמים שהמזגן נזל לפתע בכמויות גדולות, אך זה קרה פעמים ספורות ולעיתים רחוקות בלבד). עם זאת, לא ברור מה קרה בזמן השיפוץ שגרם לבעיה זו – בסביבת המזגן היו רק תיקוני טיח קלים וצבע. וכמו שפרטתי בתשובה למני, אני לא חושבת שיש סיכוי שהבעיה היא בניקוז בקיר.

    שכחתי לציין שאחרי השיפוץ הנזילה התחילה בתוך הקיר עצמו, והמים יצאו דרך כיסוי הגבס של המשקוף העליון של החלון בקיר (וכנראה נזלו במקומות נוספים בתוך הקיר). אחרי שני ביקורים של הטכנאי הוא קיבע מחדש את היציאה לניקוז בקיר, והנזילה הפסיקה למספר ימים. כאשר המזגן חזר לטפטף הוא לא טפטף יותר לתוך הקיר (יש חור מספיק גדול בגבס כדי לראות את החיבור לניקוז, וגם אין רטיבות בכיסוי הגבס של המשקוף ולא בשום מקור אחר בקיר), אלא נזל ישירות מתחתית המזגן, וזה המצב עד עכשיו.

    אני מבינה שאי אפשר לנחש מה הבעיה, אבל האם ייתכן שנזילה כזו אינטנסיבית תהיה במזגן עצמו?

    שוב תודה,
    וגם שנה טובה 🙂

    #52346
    מזגן?

    אם הבנתי נכון את התיאור שלך, אז נראה שזה המזגן, וייתכן שליכלוך (חתיכות צבע וטיח משיפשוף הצבע הישן, אבק, וכו') שעפו באוויר נכנסו למגש הניקוז של המזגן או סתמו את ניקוז המגש לצינור. אני מניח שהטכנאי עשה גם זאת, אך נסי לשפוך מבקבוק מים לתוך מגש הניקוז ובדקי אם הם יוצאים בחופשיות מצינור הניקוז (היכן שהוא נכנס לניקוז בקיר). אם לא, נסי לראות מהיכן במזגן נוזלים המים. שווה גם לנסות לנקות ולשטוף את מגש הניקוז של המזגן שייתכן שיש בו "ערימת" אבק ולכלוך מהשיפוץ. כל זאת כמובן בשעה שהמזגן מנותק מן החשמל.

מוצגות 7 תגובות – 1 עד 7 (מתוך 7 סה״כ)
כתיבת תגובה בתור אורח באתר. כניסה לחשבון שלי
פרסום תגובה
הפרטים שלך