mazgan4u.co.il
כניסה למנהלים

פורום מיזוג אוויר

מנהלי הפורום:
משה אברג'ל - חשקור מערכות מיזוג אוויר
משה אברג'ל - חשקור מערכות מיזוג אוויר
משה אברג'ל בעל עסק בתחום משנת 1996
הודעות רלוונטיות מהפורום:
בהמשך לשאלה..
26/05/2020 17:02 אחרי שהמזגן פעל, יצאתי מהבית, ונשפתי אוויר לתוך הצינור ניקוז הלבן. שמעתי בע
מיני מרכזי תלת פאזי EMD950R אלקטרה - קבל מדחס
23/06/2020 23:54 האם נכון שאין קבל למדחס ביחידה החיצונית (המעבה)? מדוע? כיצד המדחס מותנע ללא
קיר או מזגן ו אפרת אפרת
23/09/2019 12:46 א. ניקוז לדלי יתן אינדיקציה מיידית האם הבעיה בקיר או במזגן  ב. יתן לקיר מנו
האם זה בעיה לישון עם מזגן על חום כל הלילה? ו יוני יוני
17/04/2020 00:54 עקרונית אין שום בעיה . מזגן על חימום ( או קירור ) לא שורף חמצן ( כמו תנורי
כניסה לפורום

מנהלי הפורום

משה אברג'ל - חשקור מערכות מיזוג אוויר
משה אברג'ל - חשקור מערכות מיזוג אוויר

משה אברג'ל בעל עסק בתחום משנת 1996. הנדסאי קירור ומיזוג אוויר. מרצה לתחום במספר מכללות. מתקין מורשה של כל החברות הגדולות.

כתוב נושא חדש     « לעמוד הפורום
היי משה, כשניתקתי את החוט האדום אציין שהמאוורר לא עבד כלל, כך שזה אומר שהשחור היה מחובר ומאוורר לא עובד...אז אם אחבר את השחור ליציאה של המדחס זה יעבוד? למה הכוונה יציאה של המדחס? על הלוח ישנם שלושה חוטים שהולכים למדחס(אדום, חום, כחול) או שהתכוונת לחבר את החוע השחור לאחד הקבלים? אם כן? לאיזה מהם?(60 או 25)
17/05/2020 18:40

שלום רב! המזגן המדובר הוא אלקו wmn35. כשאני מדליק את המזגן, שומעים את המדחס נכנס לפעולה וגם אני רואה שהמאוורר במעבה מסתובב. לאחר כחצי שעה עד שעה עבודה, כשהמדחס נכנס לעבודה המאוורר כבר לא מסתובב...ואז ההגנה של המדחס עובדת לאחר כמה שניות והוא מתנתק(הנורה הירוקה מהבהבת ביחידה הפנימית). רק כשאני מכבה אותו למספר שעות והוא מתקרר, המאוורר עובד תקין עם המדחס עד ששוב הוא מתחמם... החלפתי קבל 6 מיקרו ולא עזר, היום ניסיתי פשוט להרטיב את המדחס על הגריל(כאילו יורד גשם...הוא כמובן סגור). ושוב הכל עבד תקין לזמן מה וחוזר חלילה... מה לדעתך הבעיה? האם מדובר ברגש מאוורר? או אולי המאוורר עצמו לא תקין? אשמח לרעיונות נוספים ע"מ להגיע לשורש הבעיה... בתודה מראש, גיל.

17/05/2020 22:54

אם הקבל חדש תקין ומתאים בגודל שלו .
בצע את הבדיקה כדילהלן
א. נתק את המדחס מהקבל שלו ( כדי שלא יתחמם )
ב. הפעל את המזגן 
ג. בדוק האם על החוט השחור של המנוע יש 220V 
ד. וודא שעל החוט האדום של המנוע אין 220V ( יהיה שם מתח בסביבות או כ 260V או כ 180V)
ה. אם זה נכון המנוע הלך 
אם יש 220V על שניהם כנראה כרטיס מעבה . במקרה זה מה שניתן לעשות זה לנתק את החוט האדום ולהפעיל

17/05/2020 23:03

ערב טוב ותודה רבה על המענה המהיר. לפי מה שהבנתי בעבר במזגן זה יש 3 קבלים, 6 מיקרו של מנוע המאוורר. 25 מיקרו ו 60 מיקרו של המדחס. האם כוונתך היתה לנתק רק את הקבל של ה-60 מיקרו? תודה!

17/05/2020 23:09

נכון . יש קבלים שיש שני קבלים למדחס ויש שהקבל השני לצורך חיסכון בחשמל . נתק את שניהם ליתר ביטחון

17/05/2020 23:57

סליחה על השעה, למנוע המאוורר 5 חוטים, אדום ושחור(שהם כנראה פאזה כי עליהם אני צריך לבדוק אם יש מתח של 220) הירוק הוא הארקה מן הסתם. שני הנותרים הם חום ולבן-מי מהם הוא אפס? החום או הלבן. (לדוגמא: אם אני רוצה לבדוק אם יש מתח של 220 על החוט השחור אז אני שם קצה אחד של הוולטמטר על השחור, ואת הקצה השני על הלבן או החום?) שוב תודה רבה!!!

18/05/2020 00:58

בעיקרון הלבן הוא האפס . אבל אתה יכול לבדוק מול כל אפס לא בהכרח האפס של המאוורר

18/05/2020 12:06

משה שלום! במשך שעה ארוכה הבוקר התעסקתי עם המעבה. בדקתי מתחים על חוטי מנוע המאוורר, ואכן יש 220v, גם על החוט השחור וגם על האדום. ניתקתי את החוט האדום אך לא עזר...המדחס עובד והמאוורר לא מסתובב...אפילו רכשתי קבל נוסף של 6 מיקרו פאראד ע"מ להיות בטוח, ולא הועיל כלום... אבל...כשסגרתי הכל חזרה ושוב שטפתי את המעבה פתאום בכניסה הבאה של המדחס לעבודה המאוורר עבד רגיל,והמזגן עבד טוב במשך מספר שעות.(לאחר שכאמור לא עבד כלל במשך שעה ולאחר מספר כיבויים והדלקות של המזגן). אבקש לשאול: 1. יש חוט אדום שיוצא אל מחוץ למעבה, אני מניח שזה רגש כלשהו(אולי אוויר חוזר), האם יעזור אם אחליף אותו, כי כאמור כשאני שוטף את המעבה גם הוא נרטב והכל עובד טוב. 2. יש לי קונטקטור M.M.S5, אולי תוכל להסביר לי איך לחבר אותו למאוורר כך שיעבור איך שהמדחס נכנס לעבודה, או קבוע... תודה רבה על העזרה, גיל שלמה.

18/05/2020 21:43

אם היה 220V על שני החוטים משמעות הדבר שהפיקוד נותן מתח לשתי המהירויות בו זמנית וזה לא תקין ( בדרך כלל כשזה קורה המנוע נשרף ) אתה ניתקת את האדום ומנעת את הבעיה של שתי מהירויות , והמזגן עבד יפה מספר שעות ואז הוא רצה להוריד מהירות לכן כיבה את המהירות הגבוהה ונתן מתח למהירות הנמוכה אבל היא היתה מנותקת ולכן המדחס התנתק . מה שאתה צריך לעשות זה לחבר את החוט השחור של המנוע ליציאה של המדחס וכך כל פעם שהמדחס יכנס לעבודה הוא יכניס גם את המאוורר
לא צריך שום קונטקטור

18/05/2020 21:56

תודה. אני שוקל לקנות מזגן ולהפסיק לנסות להתעסק עם האלקו הישן(בכל זאת שירת נאמנה 19 שנה). רציתי לשאול לגבי שני דגמים: אלקטרה aa360 או aa400 מדובר בשטח של 35-40 מ"ר, סלון עם פינת אוכל והכל פתוח לכיוון המטבח. הבית קומה שנייה מתוך 8, במישור החוף, ללא שמש בכלל. האם יספיק לי הדגם 360 שנותן 28000 btu, או לקנות יותר חזק את ה-400, שנותן כ 34000. אני צריך להקפיד על שטיפת הצנרת בהתקנה, נכון? תודה רבה

19/05/2020 22:17

הקטן יספיק .
חובה לבצע שטיפת צנרת עם חומר 141 , את השטיפה יש לבצע לפי התקן . שים לב שהמתקין יודע בדיוק מה לעשות . טכנאי לא מקצועי עלול להרוס את המדחס החדש

18/05/2020 22:55
« הודעה נוכחית

היי משה, כשניתקתי את החוט האדום אציין שהמאוורר לא עבד כלל, כך שזה אומר שהשחור היה מחובר ומאוורר לא עובד...אז אם אחבר את השחור ליציאה של המדחס זה יעבוד? למה הכוונה יציאה של המדחס? על הלוח ישנם שלושה חוטים שהולכים למדחס(אדום, חום, כחול) או שהתכוונת לחבר את החוע השחור לאחד הקבלים? אם כן? לאיזה מהם?(60 או 25)

19/05/2020 22:21

התכווני לחוט של המדחס בצבע שין על הקבל 60

19/05/2020 22:35

תודה. מקווה שהבנתי(מחר אני מתכוון לחבר אותו לאחת הרגליים הפנויות של הקבל 60 מיקרו... ). ואת האדום להשאיר מנותק נכון?

19/05/2020 22:43

שלילי . היה יותר קל לדבר בצבעים . מה שהתכוונתי לחבר לחוט השלישי שהולך למדחס לא לאלה שמחוברים לקבל

19/05/2020 23:22

היי משה, ישנם 3 חוטים שמחוברים מכרטיס המעבה והולכים למדחס, הם בצבעים: חום, כחול ואדום. החום נמצא בצד ימין (על הלוח מופיעה האות C). הכחול נמצא באמצע(על הלוח מופיעה האות R). האדום נמצא בצד שמאל(על הלוח מופיעה האות S). החוטים השחורים הקיימים הם: שני חוטים שמחוברים לקבל הגדול(הם מגיעים מקבל spp5). ועוד שני חוטים שחורים שמחוברים מהכרטיס את הקבל הבינוני(25 מיקרו) חוץ מכך, אין עוד חוטים שחורים ולכן לא הבנתי לאיזה חוט שחור שהולך למדחס היתה כוונתך... אם קל יותר בצבעים, אודה לך מאוד אם תדריך אותי לאיזה צבע התכוונת משלושת החוטים המחוברים למדחס(כאמור, חום, כחול ואדום). דרך אגב, אולי יהיה לי קל יותר לחבר את החוט השחור של המאוורר ישירות לכניסה מספר 4 למעבה שהיא מקבלת מתח מהיחידה הפנימית כדי להפעיל את המדחס. דבר אחרון, אשמח אם תתייחס גם לחוט האדום של מנוע המאוורר, האם להשאירו מנותק? תודה רבה על הסבלנות ולילה טוב, גיל.

19/05/2020 23:31

עקרונית הכוונה לחוט החום מתוך השלושה .
אתה לא חייב לחבר אל החוט עצמו אלא אפשר במקומות אחרים על הכרטיס שמובילים לחוט החום  .
אני מציע שתשלח לי תמונות של הכרטיס לטלפון 0523433969

קהילת טכנאי מזגנים - בואו הצטרפו
Copyright © 2020 mazgan4u.co.il כל הזכויות שמורות
אתר מיזוג אוויר מציג בפניכם מידע ועסקים מומלצים מתחום מיזוג אוויר
מחפשים חברת מזגנים? דברו עם אחד המומלצים ברשימה שלנו
אנחנו עובדים עם המתקינים והטכנאים האמינים והמקצועיים בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
יישוב:
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד!